5 TIPS TURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI

Penyakit darah tinggi adalah merupakan salah satu pembunuh utama rakyat Malaysia. Sesetengah pesakit tidak sedar bahawa mereka menghidap tekanan darah tinggi, sehinggakan tekanan sudah mencecah 200 baru tersedar! 
Itu pun setelah ke hospital dan cek dengan doktor. Kalau tak memang tak tau diri sendiri ada darah tinggi. Tekanan darah tinggi amat bahaya kerana mampu membawa kepada tahap yang lebih teruk seperti strok, koma atau serangan jantung.






Tekanan darah yang normal ialah 120/80 mmHg. Jika anda rasa seperti ada tanda-tanda anda menghidap darah tinggi seperti kerap pening kepala, pergilah berjumpa dengan doktor serta merta untuk mengetahui bacaan tekanan darah anda.

Berikut adalah beberapa tips untuk pesakit darah tinggi 

1. Amalkan pemakanan yang sihat. Pemakanan hendaklah dijaga terutamanya mengurangkan kuantiti pengambilan garam. Seperti yang kita sedia maklum, garam merupakan salah satu penyebab utama peningkatan tekanan darah. Elakkan makanan tinggi kandungan garam seperti kicap, telur masin atau makanan segera.

2. Budayakan senaman dan cuba untuk dapatkan berat badan yang ideal. Pastikan BMI kita berada pada tahap yang normal. Lakukan senaman ringan terutamanya 3 kali dalam seminggu.

3. Kurangkan stress. Stress juga salah satu punca tekanan darah kita naik. banyakkan bersabar, bertenang dan fikir secara rasional. Jika tersepit dengan pelbagai bebanan kerja, keluar sekejap untuk melihat kehijauan alam dan hirup udara segar untuk meredakan tekanan yang kita alami.

4. Bagi yang merokok, cuba kurangkan atau berhenti merokok. hal ini kerana nikotin yang terdapat di dalam rokok dapat meningkatkan tekanan darah sehingga 10 mm/hg dalam tempoh 1 jam. Bayangkan jika pesakit darah tinggi merokok setiap datu atau 2 jam?

5. Pengambilan supplemen semulajadi yang mampu menurunkan tekanan darah tinggi. Salah satunya ialah Vivix Shaklee yang mengandungi resveratrol. Hasil kajian menunjukkan resveratrol mampu membantu menurunkan paras tekanan darah 




Vivix adalah minuman kesihatan yang dihasilkan oleh kajian saintis Shaklee dan ramuannya adalah daripada sumber tumbuh-tumbuhan yang terpilih. Resveratrol adalah bahan utama didalam Vivix, dan bahan inilah yang membantu dalam menurunkan paras tekanan darah tinggi.

Tidak perlu minum wine merah untuk mendapatkan khasiat resveratrol, sebaliknya minum Vivix secara konsisten.


Terdapat banyak testimoni pesakit darah tinggi yang berjaya menurunkan paras tekanan darah dengan Vivix.


Darah tinggi naik sehingga 200. Alhamdulillah makin sihat dengan Vivix.



Darah tinggi melampau sehingga membawa kepada serangan jantung. Alhamdulillah konsisten Vivix, makin sihat.


Wife Encik Rosli penghidap darah tinggi kronik. Alhamdulillah makin sihat dengan ikhtiar Vivix

Cuba lah ikhtiar dengan Vivix. InshaAllah anda akan rasa perubahan positif.



Mahu dapatkan Vivix? 
Hubungi saya

Pengedar Sah Shaklee

Tim
019 546 2166

Comments

Popular posts from this blog

MUKA HEROT SECARA TIBA-TIBA! APA PERLU BUAT?

PENYAKIT TIBI. TIPS DAN IKHTIAR PENYEMBUHAN

KAKI BERLUBANG KERANA KENCING MANIS KINI TUMBUH SEMULA!